sâmbătă, 15 noiembrie 2014

Fabulă despre câini şi pisici

Îmi murise câinele. Eram atât de tristă, încât mă durea tot corpul şi vorbeam de una singură, plângând în bucătărie. În casă era frig, mă simţeam golită de orice urmă de speranţă, nu mă puteam agăţa de niciun gând bun, care să mă scoată din disperare.
          Am mers la grădiniţă. Plângeam pe ascuns. Nu mă înţelegea nimeni, pentru că nimeni, în afara unei singure colege, nu are un câine acasă. Era doar un câine, o jivină necuvântătoare, uşor de înlocuit. Fusese o jucărie care s-a defectat şi a murit.
          Ne-am adunat mai multe educatoare, pentru că aveam şedinţă. Cineva a observat că aveam în dimineaţa aceea o faţă diferită de alte dăţi, când zâmbeam şi eram relaxată. Am fost întrebată de ce sunt tristă:
-         Mi-a murit căţelul.... după care lacrimile au început să-mi curgă pe obraji şi vocea mi s-a gâtuit.
Persoana care se interesase de mine a început să zâmbească şi mi-a raspuns:
-                     Offfffff, dar asta nu-i nicio problemă: pot să-ţi dau o pisicuţă. Am la ţară multe pisicuţe atât de drăgălaşe şi jucăuşe. Te-ar ajuta să mai uiţi de căţelul tău.
I-am mulţumit pentru intenţie, dar i-am spus că eu îl vreau pe căţelul meu înapoi, pentru că pe el l-am iubit mult şi nicio pisicuţă din lume nu mi-ar alina durerea din suflet.
Înainte de a merge mai departe cu povestea mea, ţin să vă spun că mie-mi plac foarte multe animale, inclusiv pisicuţele. Am o singură fobie – justificată printr-o postarea de-a mea mai veche- faţă de păsări.
Problema  este că-mi plac cel mai mult căţeii, în defavoarea pisicilor.
Câinele meu mă apără pe mine, îi apără pe cei dragi mie, îmi apără casa. Câinele meu nu m-ar trăda niciodată, încasând chiar şi lovituri în locul meu, de va fi cândva nevoie. Câinele meu nu toarce, nici nu se smiorcăie atunci când doreşte ceva de la mine. Nu mă mituieşte cu priviri languroase şi cu miorlăieli pline de promisiuni. El se aşează în faţa mea şi-mi spune exact ce-şi doreşte. Promisiunile de loialitate ale căţelului meu nu au fost niciodată încălcate. Nu m-a muşcat, nu m-a zgâriat, nu m-a luat prin surprindere. Câinele meu îmi cunoaşte prietenii şi-i respectă ori de câte ori vin în vizită.
          Eu am ales câinele drept prieten. Unii aleg pisica şi este dreptul lor să o facă, dar aceia care aleg pisica în locul câinelui trebuie să înţeleagă faptul că pisica există pentru a fi îngrijită de cei pe care-i tolerează în preajma ei, pe când câinele există pentru a-i îngriji pe stapâni.
Prefer să fiu prietena unui câine, decât sluga unei pisici.

VOI?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu